Recensión
Ao chegarmos a porto, dúas señoras da igrexa católica fixéronse responsábeis de nós, das rapazas que viñamos soas. E dos nosos papeis. Para non ter que pasar o control de emigrantes, dixeron. A casa onde sirvo é boa. Hai dous rapaces. Agardo estea ben, avoa. Non deixe de comer... (Merce)
Na primeira metade do século XX, milleiros de mulleres saíron soas de Galicia cara a América. Moitas delas eran ilegais, con papeis que falsificaban a súa idade e mesmo a súa identidade. Historias ordinarias como a de Merce, destinada a servir e, entre lusco e fusco, despedida. Sen lugar onde ir nin a quen acudir, Merce pasa tres días e tres noites encrequenada na Estación Constitución onde a súa vida entrenza coa de outras migrantes. Á par dun traballo na fábrica Mil8, Merce casa, asiste a clases de contabilidade nalgunha das Sociedades Galegas mais un bo día a norma esnaquiza por algo tan simple como prendarse dunha situación que aínda non é quen de nomear.
Ficha
FormatoGravación: XDCAM HD422. | Proxección: 35 mm e DCP | 92' | COR | galego, castelán
Ano2012
CréditosGuión e dirección: Margarita Ledo Andión | Dirección de fotografía: Pablo Cayuela Miguel | Son: David Machado, Sebastián Sonzongni, Xoan Escudero | Edición: Ramiro Ledo Cordeiro | Música: Abe Rábade | Elenco: Eva Veiga, Xabier Deive, Lino Braxe, Tamar Novas, Margarita Fernández, Mónica Camaño, Xoana Pintos, Clotilde Iglesias, Néstor Ageitos, Darío Ageitos | Colaboración especial: Manuel Sánchez Salorio, Carmen Valiño de Arias | Produción executiva: Margarita Ledo Andión, Vanessa Ragone | Dirección de produción: Katrin Pors, Carolina Urbieta | Coord. produción: Silvia Roca | 1º Axudante de dirección: Ozo | Dirección de Arte: Bernardo Tejeda | Xefa de Arte: Andrea Benítez | Preparación actoral: Carlos Neira | Posprodución de son: Cinemar Films | Posprodución de imaxe: Deluxe Madrid | Consultoría de Son: Dolby | Créditos: Uqui/cebra
+ infoLigazón á web do filme
Festivais | Proxeccións
Cineuropa (Santiago de Compostela, novembro de 2012) | Ventana Sur (Bos aires, novembro de 2012) | Festival Internacional de Cine de Ourense. OUFF (Ourense, novembro de 2013) | Babel Film Festival (Cagliari, decembro de 2013) | Teatro Rosalía (A Coruña, novembro de 2012. Actos do Día Internacional contra a Violencia de Xénero) | CGAI. Ciclo Cine e Emigración. (A Coruña, decembro de 2012) | CGAI. Ciclo Fóra de Serie (A Coruña, marzo de 2013) | Cineclube Valle Inclán (Lugo, marzo 2013) | Sorbonne Nouvelle. Ciclo Documentaire et nation. Galice, Catalogne, Pays Basque. (París, abril de 2013) | Bilbao Arte. Ciclo Novo Cinema Galego. (Bilbao, xuño de 2013) | Espacio Cultural Virrey Liniers (Bos Aires, outubro 2013) | Centro Cultural de la Cooperación (Bos Aires, outubro de 2013) | Centro Galicia (Bos Aires, outubro de 2013) | Imagens do Real Imaginado. Cilo de Fotografia e Cinema Documental (Porto, novembro de 2013) | USC.IV Ciclo de cine documental “Unha ollada ao social galego” (decembro de 2013) | Cine Teatro (Ribadeo, decembro de 2013) | Salón de Actos da Deputación Provincial de Lugo (Lugo, decembro de 2013) | Filmoteca de Catalunya (Barcelona, febreiro de 2014) | USC. Ciclo Miradas de Muller (Santiago de Compostela, marzo de 2014) | Concello de Teo (Teo, marzo de 2014) | Universidade de Faro (Faro, abril de 2014) | Estrea en sala: Cines Norte (Vigo, agosto 2013) | Salón Teatro (Santiago de Compostela, outubro 2013) | Sala Zumzeig (Barcelona, marzo de 2014)
Críticas | Entrevistas
Crítica en La independent (M ª Soliña Barreiro)
Nova da estrea en Cineuropa (Sermos Galiza)
Entrevista en Faro de Vigo (Diego Fonseca)
Entrevista en Atlántico (Ana Baena)
Entrevista a Eva Veiga en Praza Pública (Marcos Pérez Pena)
Entrevista en Praza Pública (Alberto Ramos)
Nova da estrea en cines en Vigo (Galicia Hoxe)
Crítica en Caimán, cadernos de cine (José Manuel Sande)
Crítica nunha revista xaponesa